søndag 23. januar 2011

This winter, so far.

This winter I've been listening to a lot of great albums that came out in 2010, sadly discovering them a bit late. This includes artists like Yeasayer, Beach House, Active Child, Caribou, LCD Soundsystem, Ellie Goulding, Lissie, Villagers, Deerhunter, The Black Keys, Holly Miranda, Bear In Heaven and Local Natives. Thanks to several (good) music blogs I've discovered these as they have been listed up as some of the best albums of 2010. Other artists I've been listening to are: Le Loup, Chairlift, Angus & Julia Stone, Grizzly Bear, Animal Collective, Delphic.. So much good stuff! To keep it short I'll only share my favorites at the moment. 

If you have Spotify you can find my playlists here. Feel free to add me!

Delphic - Halcyon



Ellie Goulding - Starry Eyed



Gil Scott-Heron - Me and The Devil



Animal Collective - My Girls



LCD Soundsystem - Dance Yrself Clean



Beach House - 10 Mile Stereo



Caribou - Odessa



Glasser - Apply



Kanye West ft. Bon Iver



..aaand just to show you the original Bon Iver tune, Woods:



M83 - We Own The Sky



Matthew Perryman Jones - Out Of Reach



The National - Afraid Of Everyone



Active Child - When Your Love Is Safe


Le Loup - Planes Like Vultures



Yeasayer - Madder Red



Yeasayer - I Remember



Bear In Heaven - You Do You

2 kommentarer:

  1. Waaaa...!! Du har så lange innlegg at jeg aldri rekker gjennom alle videoene, og så får jeg aldri komentert fordi jeg tenker at jeg skal gjøre det når jeg har hørt på alle...! Men nå gav jeg opp - ville bare si at nå sitter jeg og hører på Starry Eyed takket være deg!! Har fått skikkelig dilla på den. :-D

    Love ya! Come baaaack!!!

    SvarSlett
  2. Yey! Egentlig er hele albumet til Ellie Goulding å anbefale..Go' pop! :) Ooooh, Husker du videoen etter den (av Gil Scott-Heron)? Spilte den for deg en gang og du likte.. Og neste etter der igjen er My Girls, hvor vi begge hørte feil på teksten og trodde de sang "Im about this gay".. fnis! Oh, Oh, og Planes Like Vultures!!! Den har jeg også vist deg og du likte den umiddelbart!

    Tusen takk for tilbakemelding, settes pris på ;) Og så lenge du har opppdaget minst EN eneste liten sang på denne siden, har jeg gjort jobben min ;)

    SvarSlett